سبحان مرادی
دختر باد و فریاد

دختر باد و فریاد

 

دختر باد و فرياد اسم منو صدا داد

در شب بي پناهي رو دست خسته‌ام افتاد

تو شهرهاي شمالي زيرسايه‌هاي نارنج

با لب خون گرفته به روح من جلا داد

 

دختر شب گرفته، عزيز غم شكسته

زلف پريشون شهر راه نفساتو بسته

به آینه ها نگاه کن توی شراب چشمت

خورشید مست و خراب نشسته

 

راه فردا رو بيا پيدا كنيم

اسم دل رو باز  رسوا كنيم

دست بذار رو نبض روياهای من

بيا بيا دنيا رو شيدا كنيم

 

ما دو تا درختيم

وسط كوير نشستم

ميون اين شب

چشم به خواب نبستيم

 

دستم تو دستت شكوفه مي‌ده

لبم از قصه اي تازه مي‌گه

دوتايي باز بهار مي‌سازيم

به خواب کویر شکوفه سازیم

 

دختر باد و فرياد

اسم منو صدا كن

در شب بي پناهي

به چشم من نگاه كن

پژمان پاكدل

 

 | 

نظرات کاربران

 | 
محسن شعبانی
معرفی و بررسی آلبوم توراست میگی "علی اصحابی"

معرفی و بررسی آلبوم توراست میگی "علی اصحابی"

 

به نام خدا

سلام به مخاطبان سایت ترانه سراها.مفتخرم تا آلبوم یکی از خواننده های خوب کشورم رو معرفی کنم و از دیدگاه یک مخاطب مشکل پسند آلبوم رو مورد بررسی قرار بدم

علی اصحابی نام خواننده ای از کشور عزیزم است که دومین آلبوم خود و اولین آلبوم مجازش را با نام "تو راست میگی"درتاریخ 27 خرداد 89 پس از سه سال درگیری و تلاش به انتشار رساند.ماکت این آلبوم ماه ها قبل توسط گروه سود جویی از سایتهای موزیک لو رفته بود و با پیگیری های علی اصحابی این آلبوم از سطح اینترنت به صورت قانونی جمع آوری شد

این آلبوم شامل 12 قطعه می باشد که در ادامه با هر 12 قطعه و مشخصات و بررسی های بنده در مورد آن آشنا خواهید شد

قطعه اول:فقط تو رو دارم.ترانه سرا:هادی اصحابی.آهنگساز علی اصحابی.تنظیم:کوشان حداد.سبک:دنس

این قطعه از نظرترانه سرایی قطعه ای تقریبا ضعیف است.ترانه حالتی مسمط گونه دارد اما معلوم است که روی ملودی سروده شده و ملودی جذاب علی اصحابی این ترانه و ضعفهایش را تا حدودی پنهان کرده است تنظیم کوشان حداد آن طور که تعریف کردند عالی نبود و یک سری افکت هایی روی ملودی انجام شده بود.به نطر من که تخصصی در این زمینه ندارم و عرض کردم که از دیدگاه یک مخاطب مشکل پسند نظر می دهم،تنظیم چنگی به دل نزد.خواننده در این آهنگ با سبک خاصی که قبلا از شادمهر عقیلی شنیده بودیم خوانده و احتمالا برای همسرش.او پس از عشقی نافرجام اخیرا ازدواج کرده

درمورد ترانه سرای این قطعه هم باید بگم که هادی اصحابی برادر بزرگتر علی اصحابی هستند و تا به حال ترانه ای قوی از ایشان ندیده ایم!آهنگ با صدایی آغاز می شود که نام علی اصحابی را می گوید

بخشی از ترانه:تو مهمونی توی قلبم/میخوام صاحبش باشی تو ای عشقم

هستی همه ی کس و کارم/آره من تورو دارم تورو دارم

قطعه دوم:توراست میگی.ترانه سرا:حمید فرهادی.آهنگساز:حمید فرهادی.تنظیم:الیاس شیرزاد.سبک ترنس

این قطعه از نظر ترانه ابتدایی و ضعیف است.قافیه های ضعیف که باید چشمانی تیز داشت تا آنها را مشاهده کرد!و موضوع ترانه که شاید از طرفی نو باشد اما تاثیر زیادی بر شنونده با کلمات خیلی ساده نخواهد گذاشت.آهنگ جز اواسط کار خیلی یکنواخت و خسته کننده است که این دست تنظیم کننده ای که رکورددار تنظیم در ایران هست(البته در سطح آهنگهای زیر زمینی)رو می بوسه.الیاس شیرزاد یکنواختی خسته کننده ای به این آهنگ هدیه کرده اما از نظر فنی تنظیم قوی است این اعمال نظر براساس تجربه ی شنیدن اکثر تنظیم های الیاس شیرزاد بود که عرض کردم.شروع آهنگ با مصراع همش تو بی قراریو آغاز می شود و خواننده آهنگ را با شوری خاص خوانده که ریشه در گذشته و خاطرات وی دارد

اسم این ترانه سرا و آهنگساز را تا به حال به شخصه نشنیده بودم و احتمالا در آلبوم بعدی علی اصحابی هم نخواهیم شنید

بخشی از ترانه:همش تو بی قراریو/انگار آروم نداریو/باید منت بذاریو/غم تو دلم بکاریو

قطعه سوم:غریبه.ترانه سرا:یاحا کاشانی.آهنگساز:انوشیروان تقوی.تنظیم:انوشیروان تقوی.سبک:لایت

می شود گفت یکی از نقاط قوت آلبوم این قطعه است که از ترانه ای نسبتا خوب با موضوعی نسبتا جدید بهره می برد. ترانه ای که داستان عاشقی که معشوق خود را از دست داده و حالا با نگاهی تازه و بدون کینه از کسی که به وصال معشوقش رسیده طلب خیر دارد.ترانه از دو وزن تشکیل شده که احتمالا برای اینکه با ملودی هماهنگ باشد به این

شکل در آمده است.آهنگ بانواختن پیانو و بعد از چند ثانیه با صدای سوز ناک خواننده شروع می شود.تنظیم به نسبت خوب است و ضعف هایی که هنگام خواندن خواننده بوجود آمده کاملا برطرف شده است.در ملودی هم آرامش سوزناکی نهفته است.ترانه سرای این اثر آهنگساز جوانیست که در آینده بیشتر از اینهااز او خواهیم شنید

:بخشی از ترانه

کی میتونه بعد تو محرم راز من بشه/کی میتونه بعد تو همه نیاز من بشه/کی جاتو میگیره و درد دلامو گوش میده/کی دیوونه کردنو مثل چشات خوب بلده

قطعه چهارم:باورمحال.ترانه سرا:رامین فروغی.آهنگساز:رامین فروغی.تنظیم:الیاس شیرزاد.سبک:ترنس

ترانه ی این قطعه مشکل وزنی و قافیه ندارد اما تنها چیزی هم که ندارد نوآوری است و کلیشه ای عاشقانه که با تنظیم ملال آور الیاس شیرزاد کم تر از فاجعه نیست.سبکی به نام سبک ترنس که ضرب آهنگ تند موسیقی مهمترین اصل است بی کیفیت ارایه شده که اگر همان گام زیاد صدای خواننده هم نبود نمی شد این ترانه را یکبار به طور کامل شنید.ملودی هم در سطح خیلی متوسط کار شده است.آهنگ با صدای خواننده از همان اوایل اجرا می شود که آرام است و بعد به صورت تند خوانده می شود این نوسان تا آخر آهنگ(قطعه) ادامه دارد.ترانه سرای این قطعه آشنا نیست اما آینده ی خوبی دارد

بخشی از ترانه:چیزی نگو حرفی نپرس/نگو چرا دلواپسی/مهلت بده یادم بده/ابر شبای بی کسی

قطعه پنجم:اون روزا.ترانه سرا:نسیم قصیوند.آهنگساز:شهاب قصیوند.تنظیم:الیاس شیرزاد.سبک:مولتی میکس

ترانه ی این قطعه تلفیفی از ترانه های آلبوم قبلی خواننده با کمی اضافات است که توسط نسیم قصیوند سروده شده است.از نظر وزن و قافیه ایراداتی دارد اما در کل ترانه ی قابل قبولی است که تقریبا سرگذشت خود خواننده را به صورت داستان بیان می کند که اگر کمی از یکنواختی تنظیم بیشتر خارج میشد زیبا تر از این هم میشد

ملودی خوب از آب در آمده این ها را گوش من بهم گوشزد می کنه و فنی نیست!وتنظیم هم متوسط است.آهنگ قطعه با صدای موج های رادیو آغاز می شود که انگار آهنگهای آلبوم قبلی توسط خواننده به صورت اجمالی اجرا می شود و بعد از چند ثانیه خواننده با سوز خاصی می خواند که حالتی تند دارد.ترانه سرای این قطعه هم می تواند آینده ی درخشانی داشته باشد

بخشی از ترانه:روزی که عاشقت شدم/گفتم به عشقت می خونم/ترانه هام ناقابله /برای تو خوب می دونم

قطعه ششم:منوببخش.ترانه سرا:روزبه بمانی.آهنگساز:شهاب قصیوند.تنظیم:الیاس شیرزاد.سبک:اسپانیش

یکی دیگر از نقاط قوت آلبوم همین قطعه است که از ترانه سرای جوان اما باتجربه ای بهره می برد که به زیبایی این ترانه را بر اساس ملودی سروده که نوعی شعر نو هم حساب می شود.شعری که نه وزن درستی دارد و نه قافیه و اصلا انتظار ما هم چنین نیست

تنظیم متوسط رو به قوی است که البته کمی احساس می کنم طی میکس و مستری که انجام شده بار سنگین تنظیم این قطعه از دوش تنظیم کننده برداشته شده است.ملودی هم به گوش من متوسط آمد!اما باز هم یکنواختی در تنظیم وملودی

احساس شد که شدتش کمتر از بقیه ی قطعه ها بود

آهنگ با حالت خاص و آرامی آغاز و بعد از چند ثانیه تند می شود که حالتی خاص دارد ، این سبک موسیقایی اسپانیش نام دارد

ترانه سرای این اثر سالهاست که آینده درخشان خود را در این حیطه به خوبی رقم زده .من شخصا افتخار می کنم که همچین ترانه سرای با دانش و با احساسی رو در کشور داریم

بخشی از ترانه:نه نمیشه/اینجا دیگه آخر خط با تو بودنه می دونم می دونی؟/به هرکی تو این راه پی منه/بگو اون که رفت نمیاد/ای یار

قطعه هفتم:توراست میگی.تنظیم:کوشان حداد.سبک:میکس

این قطعه،ریمیکس قطعه ی دوم است که با تنظیم کوشان حداد تنها چند افکت به آن اضافه شد و به نظر من از کیفیت صدای خواننده هم کاست

اما کیفیت ضرب آهنگش بالاست که مدیون همان افکتهای کوشان حداد است.فقط به درد کسانی که در اتومبیل عادت به زیاد کردن صدای ضبط خود دارند می خورد و بس!گوش دادنش را به افرادی که اعصاب درستی ندارند توصیه نمی کنم

قطعه هشتم:قهر و آشتی.ترانه سرا:پویان شریعتی.آهنگساز:ناصر زینعلی.تنظیم:اشکان آبرون.سبک:۸/۶

ترانه ی این قطعه هم ایراد قافیه دارد و در وزن هم نمیشه گفت بی اشتباه نیست

لفظ کوچولو رو هم که در ترانه استفاده کرده کمی آهنگ را بچگانه و خارج از فضای آلبوم قرار داده.تنظیم ضعیفه و احسان ملکی همخوان خواننده در این قطعه می باشد.ملودی هم خوبه خوشمان آمد!این ترانه غیر از گوش دادن برای حرکات موزون هم مناسب است

بخشی از ترانه:کوچولوی مهربون برات میمیرم/توی دستای کوچیک تو اسیرم/توکه هرلحظه به لحظه با منی/تو بگو عاشق همراه منی

قطعه ی نهم:مسافر.ترانه سرا:ترانه مکرم.آهنگساز:علی اصحابی.تنظیم:الیاس شیرزاد.سبک:لایت

یکی از قطعه هایی که نقطه ی قوت این آلبوم به حساب می آید است و ترانه ای که بی هیچ مشکلی فنی سروده شده است.ملودی بسیار زیبا است و در آن از ساز های طبیعی هم استفاده شده

تنظیم هم نسبتا قوی است .ترانه غمگین و گریه آوره ولی نه در حده ترانه های غمگین!خواننده سوزناکی این اثر را خوب درک کرده

ترانه سرای این اثر را می شناسید .او ترانه ی با تو محمد اصفهانی را هم سروده و با خواننده های آن ور آبی هم در زمینه ترانه بی تماس و ارتباط نبوده.ترانه ی این قطعه مثل تمام ترانه های ترانه مکرم که فاقد حس درونی هستش.تمام ترانه هایی که از ایشان خوانده وشنیده ام از پختگی فنی برخوردار است اما به نظر من مصنوعی است!از این ترانه سرای قدرتمند ترانه هایی با احساس واقعی را بیش از پیش انتظار دارم.به امید آن روز

قطعه ی دهم:خجالتی:ترانه سرا:رحیم بایزیدی.آهنگساز:شهاب قصیوند.تنظیم:الیاس شیرزاد.سبک:ترنس

این ترانه اگر اشکالاتش برطرف می شد و هم اینکه در تنظیم از کثرت خواندن بیت "روم نمیشد تا وقتی/بار سفر رو بستی" کم می کردند شاهد بهترین ترانه ی آلبوم بودیم اما متاسفانه با این اوصاف شاهد یکی از ضعیفترین قطعه های این آلبوم هستیم.تنظیم متوسط رو به ضعیف است و ملودی بد نیست

ترانه سرای این اثر باید تلاش کند

بخشی از ترانه:روم نمیشد بهت بگم دوست دارم تا وقتی/فکر سفر زد به سرت بار سفر رو بستی

قطعه ی یازدهم:ولنتاین.ترانه سرا:پویان شریعتی.آهنگساز:ناصر زینعلی.تنظیم:الیاس شیرزاد.سبک:ماژور

نقطه ی اوج آلبوم همین قطعه است که قبلا با تنظیمی ضعیف از سوی علی اصحابی در اینترنت پخش شده بود.ترانه ی این آلبوم بر اساس ملودی سروده شده و ملودی بسیار زیبا و دل انگیز است .تصاویری که در ترانه می توان به راحتی حس کرد دلتنگی را به ارمغان می آورد و

قطعه را از دیگر قطعه های آلبوم متمایز کرده.اما نمی شود از ایراد قافیه هم در یک بند آن گذشت با این اوصاف ترانه ی خوبی

است و ملودی زیباست و صدای علی اصحابی زیباتر روی این قطعه می درخشد .تنظیم این قطعه از قبل بهتر و قوی تر شده

ترانه سرای این اثر می تواند ترانه سرایی خوب باشد اگر به فنون ترانه بهتر توجه کند چون تصویر سازی اثرش بسیار به دل من و خیلی از مخاطبان نشست

بخشی از ترانه:یادم نمیره،بوی عطری که/واست خریدم،اون روز برفی

به جز اسم تو،روی لبای من/اون روزا نبود،دیگه حرفی

قطعه ی دوازدهم:مسافر.آهنگساز:علی اصحابی.تنظیم:الیاس شیزاد.بیکلام

 

:جالب است در مورد این آلبوم بدانید

اسامی روزبه بمانی،ترانه مکرم و الیاس شیرزاد به دلیل ممنوع الفعالیت بودن بر روی کاور(جلد) آلبوم درج نشد

این آلبوم توسط سایت موزیک باران ماه ها پیش به صورت ماکت لو رفت

این آلبوم قرار بود 3 سال پیش انتشار پیدا کند اما به خاطر مجوز 3 سال در شرکت ایرانگام و پشت درهای وزارت ارشاد خاک خورد

کارشناسان قبل از ورود آلبوم مذکور آن را از آلبوم ژاکت محسن چاوشی برتر دانسته اند اما فکر نمی کنم حالا بازهم همین نظر را داشته باشند

درکل صدای بلوری علی اصحابی باید دنبال یک گروه قدرتمند تر باشه و با مشورت و سلیقه ی خاصی ترانه ها ی آلبوم بعدی خودش رو انتخاب کنه چون از این صدا انتظار بیش از اینهاست.شخصا تک آهنگش با رضا اسفندیار با تمام ایراداتش دوست داشتم چون به سبک و سوز صدای علی اصحابی میاد

به جرئت می تونم بگم برخی از ترانه سراهای سایت ما بهتر از بعضی ترانه سراهای این آلبوم هستندالبته نه من...دیگر دوستان رو عرض می کنم

ختم کلام اینکه آلبوم ارزش این رو داره که نسخه ی اصلیش رو تهیه کنید و برای زحمت سه ساله ی این هنرمند جوان و آینده دار ارزش قائل بشید

والسلام...

 

 | 

نظرات کاربران

 | 
محمد اسلامی
تقصير - محمد اسلامي

تقصير - محمد اسلامي

 

تقصیر

داری از چشام می افتی / می دونی دست خودم نیس
آره من ازت بریدم / اما تقصیر تو کم نیس
خودت اومدی تو دنیام / خودتم عقب کشیدی
با خودت چی فکر می کردی / واسه من چه خوابی دیدی
داری از چشام می افتی / می دونی مقصری تو
وقتشه دیگه نباشی / وقتشه دیگه بری تو
عاشقت بودم ولی تو / منو دست کم گرفتی
ساده دل ازم بریدی / خودتو ازم گرفتی
 
 

ترانه سرا : محمد اسلامی

MP3 128

لينك دانلود - تقصير
 
 
 | 

نظرات کاربران

 | 
صدیقه حسینی
تو رو دارم

تو رو دارم

هنوزم میشه دستامو به دستای تو بسپارم

هنوزم میزنه قلبم...که این یعنی دوس ِ ت دارم

 

میتونم رد بشم با تو از این دنیا از این سختی

میتونم با تو برگردم به یکرنگی،به خوشبختی

 

میدونم میتونم با تو،تو مشت زندگی جاشم 

دلم آروم نمیگیره اگه یک لحظه تنها شم

 

تن ِ داغ و کویر ِ من تو دستای تو خوابیده 

نفس هات طعم بارونو به تنهایی م بخشیده

 

تو رو دارم همین بسّه واسه حس کردن ِ خوبی 

واسه حبس نگاه تو،میون ِ قابای چوبی

 

واسه خیره شدن تو شب،به گرگو میش اون چشمات 

واسه مال نگات بودن،تو این عکسای مات ِ مات

 

میونه خاطره بازی میونه اشک و خندیدن 

تو رو دارم توی رویا،همین بسّه برای من

صدیقه حسینی

 | 

نظرات کاربران

 | 
احسان رعيت
عشق از تو فراری شد

عشق از تو فراری شد

« عشق از تو فراری شد »

دلگیرم و درگیرم ، از موندن و با رفتن

چشمای تو جا مونده ، توو خاطره های من

چشمای من از خونه ، بی عطر تو بیزارن

این پنجره ها بی تو ، زندونی دیوارن!

همخونۀ مجنونم ، همسایۀ فرهادم

اشکم که زمین خوردم ، از چشم تو افتادم

عشق از تو فراری شد ، افتاده به جون من

من عاشقتم اما ، تو تشنه به خون من

می خوامت و می دونی ، می دونی و خاموشی

دستامو بگیر از این ، مرداب فراموشی

می پوسم و می خشکم ، از وحشت تنهایی

اما تو هنوز اینجا ، سرگرم تماشایی

دستامو نمی گیری ، تردید تو می دونم

تا آخر خط اما ، پابند تو می مونم

روزی که تو می فهمی ، قلبم به تو وابسته س ؛

هم دوره و هم دیره ، عشق از من و تو خسته س

احسان رعیت

 | 

نظرات کاربران

 | 
محسن شعبانی
تکرار همیشه تازه

تکرار همیشه تازه

منَموُ کلبه ی سوت و کور ذهنم

می خوام از گوشه ی تنهایی رهاشم

بسه دیدن تورو از پنجره ی خواب

مثِ پنجره نمیشه مُرده باشم

 

تو رو از نگاه پنجره گرفتم

خودمو از دل کلبه ی حقیرم

نذار امشب فقط عاشقت بمونم

نذار امشب با دقیقه هام بمیرم

 

ثانیه، دقیقه و ساعتِ تکرار

بی تو بارونی بشه واسم سرابه

من که بارونو هزار ساله ندیدم

با تو عاشقی واسم مثل یه خوابه

  

تو یه تکرار همیشه تازه ای که

منو از خودم رها می کنی هربار

به تو مدیونمو از خودم چه دلگیر

می مونم تا سحر از عشق تو بیدار

 

نمی خوام باشه همین رویای بی تو

نمی خوام بیاد دیگه فردای بی تو

نمی خوام جُزشونه هات پناهه دیگه

نمی خوام سهمَ موُ از دنیای بی تو

 

تصنیف گوی حقیر شعرنویس:محسن شعبانی

 

 | 

نظرات کاربران

 | 
زينب طایی (بيتا)
سرد و تب دار....

سرد و تب دار....

اگه سردم     اگه تب دار        اگه اسون     اگه دشوار

اگه بی تو رو به اخر....            من و به   دوباره بسپار

اگه اهم     اگه ماهم             اگه سرد و بی پناهم

با همین قامت خسته            واسه تو یه تکیه گاهم

اگه قسمتم عذابه              عمر دل خوشیم حبابه

اگه نبض ارزوها م              دست این زمونه خوابه  

پا به پای بی کسی هات       میام اما بی افاده

تو سواره موج دور و           من یه تشنه ی پیاده

اگه دردم    اگه درمون         اگه پیدا اگه پنهون

حیف که تو قصر وجودت      با دلم دو روزی مهمون

اگه فال و بخت من غم      اگه عمر و لحظه هام کم

واسه خاطر عزیزت          نمیاد....به ابرو هام خم....

 بیتا طایی

 | 

نظرات کاربران

 | 
سبحان مرادی
نمی خوای بمونی نمی خوام بری

نمی خوای بمونی نمی خوام بری

...

درسته شکستم واست بغضمو

درسته دلم رو به دریا زدم

باید اعتراف منو بشنوی

دیگه کم آوردم دیگه جا زدم

 

نمی خوای بمونی نمی خوام بری

فقط یک نفر بازیو می بره

تو می ری ولی من می مونم خودت

قضاوت کن اینجا کی عاشق تره !؟

 

گلوگیر شعرای من بغضته

هوای منو این روزا داشته باش

نفس کم آوردم به جون خودت

نمک روی زخم عمیقم نپاش

 

هوای دلم بی تو بدجور پسه

بگبر دست شعرای بارونیمو

دلم بوسه ی دزدکیتو می خواد

بزن بوسه ی غیر قانونیمو

 

دارم جای خالیتو حس می کنم

بذار بشکنم بغضمو با سکوت

تو تنها یه عکسی توی قاب و من

نشستم همینجا دُرُس رو به روت

 

نمی خوای بمونی نمی خوام بری

فقط یک نفر بازیو می بره

تو می ری ولی من می مونم خودت

قضاوت کن اینجا کی عاشقتره!؟

 

 | 

نظرات کاربران

 | 
پرستو جمشيدي
خورشیــــــــــد خانوم !

خورشیــــــــــد خانوم !

 

خورشید خانوم / مهربونیت ، مهتابو بی خونه کرد

تاج طلای رو سرت / پری رو !!!!!!!  دیوونه کرد

 

خورشید خانوم نقره ای !! دلتون از طــــــــلا باشه

نیاره اون روزو خدا ، که  راهمون جــــــــــدا باشه

 

خورشید ناز قصه هام ، شیطونــــــــــــک ترانه هام

حالا که هستی پیش من ، دیگه چی از خدا می خوام؟

 

خورشید خانوم نگام نکن / اسیر خنـــــــدتون میشم

خانوم حنا ناز نکنی ، ناز چشــــــــــــــــــاتو می کشم

 

خورشید خانوم نجابتت / مهتابو آتیــــــــــش می زنه

قلب ستاره سنگیا ، از خوشگلیـــــــــــــتون میشکنه

 

خورشید خانوم نگاهتون / سبـــــــــــزه مثه بهـــــاره

رنگ لبـــــــــــاتون خانومی ، قرمزیـــــــه انـــــــــاره

 

خورشید خانوم از عشقتون ، آتیش به جون من زدین

یواشـــــــــــــــــکی خودم دیدم ، نگاهمو دید می زدین

 

خورشید خانوم مست چشات ، خماریش از شــــــرابه

بوســـــــــــــــه روی لب شما ، آتیـــــشه روی آبه !؟!

 

خورشید خانوم می خوام خودم ، یه ابر ناقـــــــلا بشم

رو گردیه صورتتون ، حجابی از طــــــــــــــــــلا باشم

 

چارقده ســـــــــــرخ مخملو ، از رو ســــرت بر نداری

نگاه هرچی بی حــــــــــیاس ، رو چشمتون جا  نذاری

 

خورشید خانوم من این دلـــــــــو ، نگین تاجت می کنم

تو ظلمت شبا می خوام ، شمارو ماهــــــــــــــــت بکنم

 

خورشید خانوم می خوام یواش ، رو لبــتون خونه کنم

اگه یه وقت خســــــــــــــــته شدین ، موهاتو شونه کنم

 

خورشید خانوم بذار خودم ، رو پیشونیت گـــــل بکارم

با پولک ســــــــتاره ها / رو گونتون خـــــــــــال بذارم

 

بارون میشم ، باز می بارم ، که اشکاتو مـــــــــاه نبینه

نمیذارم جز عشــــــــــــقتون ، کسی تو قلـــــــــبم بشینه

 

خورشید خانوم بذار بگم ، ترانـــــــــــــــه هام ماله توئه

تو آسمون بخت من ، یه عمریه فاله تـــــــــــــــــــــــوئه

 

خورشید خانوم وای چی بگم ، نرین قایم شین تو شبــــا

می خوام که شاپــــــــــــریم بشین ، تو سرزمین قصه ها

 

 

 پرستو جمشيدی

 

 | 

نظرات کاربران

 | 
سبحان مرادی
آپدیت شماره سه

آپدیت شماره سه

فردای ویروون....

همیشه وقت بی پشت و پناهیم

تو با بی رحمی از من خسته بودی ...

بیتا طایی


گریه ی شمع

بوسه نزن به عكسِ من/جاي لبات مونده بـه جا

از بس عزيزي واسه من/كه دادمت دسِ خـدا

غلامرضا رضایی اصل


یادت نره

یادت نره وقتی میری/در و ببندی پشت سر

دیگه به فکر من نباش/برو مثه یه رهگذر

سبحان مرادی


دیوار

سردی تن شکسته / گرمی دستی رو می خواد

حنجره حبس سکوته / توی این بن بست فریاد

مسعود کرامتی


قرار

قرارمون کنار بید مجنون/همون درخته سبز کنج دیوار

نشون به اون نشون که گل دستمه/تو هم یه شاخه از اقاقی بیار

احسان رعیت


خورشیــــــــــد خانوم !

خورشید خانوم / مهربونیت ، مهتابو بی خونه کرد

تاج طلای رو سرت / پری رو !!!!!!! دیوونه کرد

پرستو جمشيدی


نمی خوای بمونی نمی خوام بری

درسته شکستم واست بغضمو /درسته دلم رو به دریا زدم

باید اعتراف منو بشنوی /دیگه کم آوردم دیگه جا زدم

مرضیه فرمانی

کنسرت حبیب درتهران،روزهای آخرعمرش!

كامكار: موسيقي فاخر پاپ در اذهان عمومي جايگاهي ندارد

آلبوم13 محسن چاوشی

شرایط وزارت ارشاد برای ورود خوانندگان لس آنجلسی

نگاهی به بازار موسیقی کشور

 | 

نظرات کاربران

سبحان مرادی
نگاهی به بازار موسیقی کشور

نگاهی به بازار موسیقی کشور

 

نگاهی به بازار موسیقی کشور

حکومت شوالیه و خاندانش

 

 

  بهمن بابازاده: سناریوی تلخ افت آلبوم‌های موسیقی برای بزرگانی چون رضا‌صادقی و علی لهراسبی هم اتفاق افتاد و آخرین آلبوم‌های منتشره موسیقی پاپ هم در بازار موسیقی، شکست سنگینی را متحمل شدند تا اهالی موسیقی بیش از پیش نگران این شاخته از هنر باشند که رفته‌رفته در حال نابودی ا‌ست و اندک سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان

این وادی هم دلسرد و ناامید، دیگر انگیزه‌ای برای تداوم حضور نداشته‌باشند.
ضعف در کشف سلیقه‌های روز مخاطب موسیقی همچنین تکراری شدن عجیب ملودی‌ها که تا حدودی هم تاثیرپذیری غیر‌قابل انکاری از قطعات یونانی و ایتالیایی را در آنها به عینه می‌بینیم باعث شده که موسیقی پاپ در آخرین روزهای شروع تعطیلات دو ماهه‌اش (محرم وصفر) افت نا‌امید کننده‌ای را تجربه کند و مخاطبانش را باز هم دلزده و سردرگم نماید.
اما محرم امسال اتفاقی جدید و نو را در بازار موسیقی شاهد بودیم وبرای اولین بار چشممان به جمال آلبوم‌های مناسبتی روشن شود. «سلام آقا» (که دو هفته قبل در همین سايت مفصل به آن پرداختیم) و آلبوم«خاموش» با صدای «کویتی‌پور» اما حاشیه‌های همیشگی دنیای موسیقی و جنگ‌های لفظی در این دو ماه هم دست از سر اهالی موسیقی برنداشت و چند روزی از انتشار آلبوم جدید کویتی‌پور نگذشته بود که جنجال‌ها شروع شد و«کویتی‌پور» از سوی«احسان حق شناس» خواننده جوان شرکت ترانه شرقی ‌به دزدی هنری متهم شد تا رسانه‌های موسیقی که در این روزها به شدت از فقر سوژه می‌نالند، خوراک خوبی پیدا کنند و به شدت پی ماجرا را بگیرند.
اوضاع از این قرار بود که حق‌شناس و کویتی‌پور در گذشته‌ای نه چندان دور قرار بوده قطعه‌ای دو صدایی را با هم اجرا کنند ولی به دلایلی این اتفاق عملی نشده و کویتی‌پور همان قطعه را با همان شعر و تغییر در ملودی‌اش و بدون ذکر نام از صاحب یا صاحبان اصلی در آلبوم‌اش گنجانده تا صدای«حق‌شناس» بلند شود و اعتراضش را از طریق رسانه‌های موسیقایی علنی کند. کویتی‌پور که آبروی هنری‌اش را در خطر دیده بود در جواب این جوان تازه کار، سکوت کرد و فقط حمله تاریخی و تحقیرانه‌ای را به حق‌شناس روانه کرد:«من قبل از انتشار آلبوم این قضیه را با خود این آقا در میان گذاشته بودم و به تهیه‌کننده هم سفارش کرده بودم که در شناسنامه، حتما اسم دوستان ذکر شود ولی این آقا از این اتفاق و به تحریک دوروبری‌هایش خواست که بهره‌برداری رسانه‌ای کند و اسم‌اش را ورد زبان‌ها کند. همین برخوردها باعث شد که من هم جوابی به گفته‌های ایشان ندهم و فقط اسم آلبوم‌ام را به آنها تقدیم می‌کنم:«خاموش»!!
این ماجرا همچنان ادامه دارد و البته ناگفته نماند که رد پای«محسن رجب‌پور» مدیر شرکت ترانه شرقی هم در این ماجرا دیده می‌شود که استاد به راه انداختن جنگ‌های رسانه‌ای و بهره برداری از آنها به نفع خودش است. باید نشست و منتظر ماند که آخر و عاقبت این ماجرا به کجا ختم خواهد شد.
***
در صف انتشار


آلبوم‌های بسیاری در صف انتشار قرار دارند و قطعا پس از ایام سوگواری محرم و صفر بازار موسیقی پاپ باز هم داغ‌تر خواهد شد. خواننده‌هایی مثل رضا یزدانی، محسن یگانه، حمید حامی و حمید خندان با عرضه آلبوم‌ها و آخرین کارهایشان وارد گود رقابت خواهند شد و البته امیدوارم کیفیت کارها به قدری باشد که بتواند تکانی هرچند کوچک به بازار بی‌جان موسیقی پاپ بدهد.
جولان شوالیه
برخلاف ضعف و حرکت روبه عقبی که در موسیقی پاپ شاهد هستیم موسیقی اصیل و سنتی ایرانی، روزهای خوبی را سپری می‌کند و پس از فروش  نجومی وکم نظیر آلبوم«رندان مست» استاد شجریان که در روزهای ملتهب پس از انتخابات صورت گرفت و حرف وحدیث‌های فراوانی را هم در پی داشت، این روزها خاندان شوالیه موسیقی سنتی ایران مشغول جولان در بازار موسیقی هستند و با کارهای قوی وقابل تامل‌شان، تشنگان این عرصه را سیراب کرده‌اند.
The book of austerity که معادل‌اش در زبان فارسی«کتاب ریاضت» یا همان«سفر عسرت» می‌شود شاهکار جدید شوالیه آواز ایرانی است که چند وقتی هست که در بازار موسیقی منتشر شده است. شهرام ناظری و فرخزاد لایق(‌آهنگساز اثر) این بار اثری کاملا متفاوت با آنچه در زمینه موسیقی بوده را عرضه نموده‌اند و ثابت کرده‌اند که موسیقی ایرانی تنها اشعار حافظ و سعدی و حتی مولانا نیست و می‌توان پا را فراتر نهاد و از شعر نو استفاده کرد ودر این راه موفق هم بود. در بحث آهنگسازی این آلبوم باید اقرار کرد که استفاده از سازها در اثر بسیار با دقت انجام شده و فضا سازی‌ها هم بسیار تاثیرگذار و گیراست.
نام آهنگساز این آلبوم برای عموم چندان آشنا و شناخته شده نیست ولی شوالیه هیچگاه ندیده و نسنجیده کاری را پیش نمی‌برد و با شناخت و مطالعه کامل آثار این آهنگساز با او به همکاری پرداخته است. فرخزاد لایق پزشکی اهل موسیقی است که تا چندی پیش هم در ایران زندگی می‌کرد و افتخار شاگردی«مسعود شعاری» نوازنده برجسته سه‌تار را دارد.
این آلبوم تجربه‌ای متفاوت در موسیقی سنتی ایران است و با اشعاری از مهدی‌اخوان‌ثالث، شفیعی کدکنی و هوشنگ ابتهاج گذری دارد بر قسمتی از تاریخ شعر اجتماعی ایران در دهه30 و بیان کننده فضای اجتماعی کشور در آن دوره است.
گذشته از همه اینها، طراحی جلد آلبوم هم در نوع خود کم‌نظیر است. طرح روی جلد اندکی وهم‌آلود به نظر می‌رسد که گویی قصد دارد پیش زمینه‌ای از فضای موسیقایی قطعات را به شنونده معرفی کند. متمایز و نو بودن این آلبوم، عمده دلایلی می‌تواند باشد که مخاطب موسیقی سنتی را به سمت این آلبوم بکشد و تجربه‌ای نو وکم نظیر را به او هدیه کند.
جذابیت و وسوسه گوش کردن این آلبوم زمانی چند برابر می‌شود که بدانید این آلبوم 2 سال پیش در خارج از کشور منتشر شده بود و حدود 5 سالی هم پشت درهای مجوز گیر کرده تا بالاخره موفق به اخذ مجوز انتشار شده است. این آلبوم شامل 10 قطعه است که نوازنده‌های بنامی چون سیامک آقایی، بیژن کامکار، شروین مهاجر، ارسلان کامکار و همایون نصیری در آن نواخته‌اند.
شوالیه‌ای دیگر از خاندان ناظری
بیش از 10 روز از انتشار آلبوم «گه‌بی‌گه» با آهنگسازی و صدای «سیاوش ناظری» می‌گذرد و عکس‌العمل‌های متفاوتی را از کارشناسان و بزرگان موسیقی در مورد این آلبوم شاهد بوده و هستیم. سیاوش ناظری سال 1358 در تهران متولد شد و در خانواده‌ای اهل ادب و هنرپرورش یافت و از آنجایی که خواهر زاده خواننده بزرگ ایران، استاد شهرام ناظری است با حمایت‌های استاد و علیرغم مخالفت‌های پدرش وارد وادی هنر شد. از 9 سالگی آموزش دف را به صورت خود‌آموز فرا گفت و در کنار یادگیری دف، توانست ردیف‌های آوازی استاد دوامی و کریمی را هم فرا بگیرد.
سیاوش دارای فکری نو در تلفیق شعر و موسیقی است و از نوجوانی در بسیاری از آلبوم‌ها و کنسرت‌های دایی خود«شهرام ناظری» حضور داشته است و در این برنامه‌ها بود که به یکی از پخته‌ترین دف‌نوازان ایران تبدیل شد. او تا قبل از انتشار آلبوم«گه‌به‌گه» دو اثر موسیقایی«رقص و آتش» و«هرا» را در کارنامه خود دارد همچنین چند وقت پیش‌تر، از او تک آهنگی به نام«کنیزوخر» به صورت محدود در اینترنت پخش شد که در آثار موسیقایی ایران خرق عادتی بود وبرای اولین بار از اشعار خاص مولانا بهره جسته بود که در ظاهر خلاف و خارج از هنجارها و ارزش‌های معمول جامعه ما بود و البته این اثر، تحسین‌ها و انتقاد‌های زیادی را هم در پی داشت و عکس‌العمل‌های فراوانی را برانگیخت.
اما آلبوم جدید این جوان خاندان شوالیه که به نظربیشتر از آنکه ملودی محور باشد، کلام محور است هم این روزها در بازار موسیقی خوش درخشیده و خوب خودش را نشان داده است:«در این آلبوم سعی کرده‌ام که نگاه تازه‌ای به شعر و موسیقی ایران داشته باشم. به همین دلیل روی تک‌تک کلمات کار کرده و سعی کرده‌ام که آن حسی را که از مفهوم شعر به خواننده منتقل می‌شود در ملودی‌ها جاری کنم.در بسیاری از مواقع خواننده‌های موسیقی سنتی به راحتی از کنار شعر می‌گذرند اما من دوست دارم درکی را که از شعر کسب می‌کنم با یک حس واقعی و دست نخورده به شنونده منتقل کنم. دوست دارم با معرفی این اثر به مردم بگویم که می‌توان به کلمه هم رنگ داد و فقط درگیر تکنیک‌هایی که همیشه مرسوم بوده، نشد.»
ناظری همچنین در مورد اسم آلبوم جدیدش که کمی نامتعارف به نظر می‌رسید در مراسم رونمایی آلبوم‌اش گفت:« با الهام از شعر مولانا که می‌فرماید: بی‌گاه شد، بی‌گاه شد خورشید، اندر چاه شد. تصمیم گرفتم که این نام را انتخاب کنم. بعضی اشعار مولانا یک دفعه تاثیر عظیمی بر من می‌گذارند و من را به ژرفا می‌برد. کلمه بی‌گاه هر چند در فرهنگ لغات معنی خاصی ندارد اما واژه‌ای‌ است که نمی‌توان آن را محدود کرد و معنی خاصی را برای آن برگزید و وسعت بی‌کرانی در معنی  ومفهومش می‌شود تعریف کرد.»
زنده‌باد سنتی‌ها...
با حال و روزی که بازار موسیقی سنتی دارد و آلبوم چهره‌های شاخص به خوبی توانسته‌اند به رونق آن بیفزایند، به نظر می‌رسد که موسیقی پاپ حالا حالاها برای رسیدن و حتی نزدیک شدن به رقیب‌اش ‌فاصله دارد و این فاصله زیاد را در این برهه زمانی باید بدون اغراق به حساب شوالیه و خاندانش که با آلبوم‌ها و کارهای قوی و خوش‌ساخت‌شان به خوبی وبا قدرت دربازار موسیقی جولان می‌دهند.

 

منبع : اخبار موسيقي ايران/  روزنامه آرمان

 | 

نظرات کاربران

 | 
مسعود کرامتی
دیوار

دیوار

سلام دوستای گلم من تازه با ترانه سراها آشنا شدم اینم به عنوان اولین همکاریم با اوناست ترانه ای به اسم دیوار...


سردی تن شکسته  *****  گرمی دستی رو می خواد

حنجره حبس سکوته ***** توی این بن بست فریاد

پشت پرچین دلامون *****    خاطرات غم گرفته

سینه لبریز شکایت  *****     کنج دل ماتم گرفته

خسته از این راه باریک***** از هجوم تلخ تکرار

روبروی هر صدایی    ***** تا ابد دیوار و دیوار

پشت عینکای دودی ***** چشمای از گریه لبریز

انگاری بهاره اما    ***** شبیه خیلی به پاییز

تو گلو یه بغض کهنه ***** خیلی وقته که نشسته

در احساس دلامون  ***** انگاری صد ساله بسته

روی بوم خونه هامون ***** کلاغه خونه گذاشته

توی گلدونا رو ایوون  ***** گل شب مرگی رو کاشته

جغد شوم نا امیدی  ***** واسه ما چاره نذاشته

قسمتی نمونده جز مرگ***** کار از این حرفا گذشته

آسمون ابریه اما     *****خیلی مونده که بباره

توی این آشفته بازار***** حرف دل جایی نداره


و ترانه ای عاشقانه:


نرو نذار تنها بشم *** که رفتنت مرگ منه

بدون که قلب عاشقم*** از این جدایی میشکنه

بمون که با تو زندگیم *** دنیایی از خاطره هاست

عاشق با تو بودنم *** اگر چه راهمون جداست

دلتنگ آغوش توام ***دستای سردمو بگیر

آخه چشای عاشقت ***دل منو کرده اسیر

بدون که بی تو میشکنم *** قصه ی من گلایه نیست

تو زندگیم بدون تو *** حتی یه رد سایه نیست

عذاب سرنوشت من *** غروب چشمای تواه

تنها پناه بی کسیم *** آغوش دستای تواه

چشمای مهربون تو *** قلبمو آتیش می زنه

آرامش صدای تو *** اوج ترانه ی منه

مسعود کرامتی

 | 

نظرات کاربران

 | 
سبحان مرادی
کنسرت حبیب درتهران،روزهای آخرعمرش!

کنسرت حبیب درتهران،روزهای آخرعمرش!

 

 حبيب در حالی که مشغول آماده كردن آلبوم موسيقي خود درتهران بود شایعه شده به یک شخص نامه نوشت. او در نامه خود كه به نظر مي‌رسد دليل اصلي مساعدت براي حضورش در تهران بود، گفت: "اينجانب تاكنون در آهنگ هاي خود هيچگاه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران چيزي نخوانده ام . خواهشمندم به دليل وضعيت جسماني من، با بازگشتم به ايران موافقت فرماييد زيرا من از يك بيماري صعب العلاج(سرطان) رنج مي برم."!

ورود خواننده های لس آنجلسی به ایران که در انتخابات نهم طرفداران برخی کاندیداها از آن بعنوان حربه ای برای تخریب رقیبان کاندیدای خود در میان قشر ارزشی و انقلابی کشور استفاده می کردند، اکنون سوزه ای برای تفاخر دولت شده است تا جایی که نه تنها این مسئله را تقبیح نمی کنند بلکه به نوعی از حضور این افراد دفاع کرده و حضور این افراد را نیز توجیه می کنند همانطور که دبیر شورای‌ اطلاع رسانی ‌دولت در این باره نوشته است: "اخيراً خبرهايي منتشر شده، كه البته تاييد هم نشده است و حاكي از آن است كه برخي خوانندگان لس‌آنجلس نشين به كشور برگشته‌اند و البته همين شايعه موجب عصبيت شديد محافل ضد نظام مقدس جمهوري اسلامي در خارج از كشور بخصوص امريكا شده است.

حالا تصور كنيد به فرض صحت اين اخبار برخي خوانندگاني كه صدها لقب استاد و ... به خود داده‌اند و پس از 30 سال در جريان فتنه سال گذشته، پشت به ملت و حق كرده و با طمع خام به دامن دشمنان تابلودار ايران خزيدند و عليه مردم ايران و انقلاب اسلامي سخن گفتند امروز چه حالي دارند؟ راهي كه ديگران پس از 30 سال پيمودن آن عملاً به بن‌بست رسيده و شكست خود را پذيرفته‌اند برخي‌ها با تأخيري 30 سال آن را آغاز كرده‌اند آن هم در روزهاي آخر عمر!" اما آنچه در این میام مهم است واکنش مردم قشرهای مختلف کشور نسبت به این موضوع است.

خبرنگار «تابناک اجتماعی» در گزارشی مفصل به داستان یکی از خواننده های لس آنجلسی که اکنون در ایران بوده و مشغول فعالیت است پرداخته است.

اینکه شما در لس آنجلس باشی، آنجا یک خواننده پاپ معروف شده باشی و هیچوقت با هیچ جنس مخالفی در یک کادر ظاهر نشوی خودش کلی مشکوک است و سوال برانگیز. حالا مرد تنهای شب بعد از عمری در ینگه دنیا زندگی کردن و ظاهرا عمری برنامه‌ریزی طولانی مدت داشتن برای شیوه متفاوت بودن، خواندن و کلیپ ضبط کردن تصمیم گرفته که به سرزمین مادری برگردد و در اینجا بخواند و آلبوم منتشر کند. ضمنا پسرش را هم با خودش آورده! آدم که بدون خانواده جایی نمی‌رود. اما ماجرا به این سادگی‌ها هم نیست...باور کنید ما دیر خبردار شدیم... حبیب نامه‌نگاری‌هایش را کرده، امضاهایش را گرفته، خانه و زندگی‌اش را آورده ایران و خلاصه اینکه هم قصد ماندن دارد و هم قصد کنسرت دادن و آلبوم دادن.

حبیب کیست؟
حبیب محبیان در سال 1331 در شمران آذربایجان به دنیا آمده. سه سال در رضاییه و چند سالی هم در تبریز زندگی كرده است و اصالتاً اهل رضاییه است. حبیب هم از همان دوران كودكی به گیتار علاقه فراوانی داشته و تنها كسی هم كه به راه موسیقی كشیده شد خود حبیب بوده و با مخالفت های اعضای خانواده روبرو شد و به خاطر این كار تنبیه بدنی هم شده است، ولی او از كارش دست نمی‌كشد. دوران دبیرستان او مصادف با دهه شصت اروپا و پیدایش گروه بیتلز بود كه ذوق و شوق موسیقی را در وجود حبیب ایجاد می‌کند و باعث می‌شود كه به آموختن موسیقی و نواختن گیتار كه ساز مورد علاقه اش بوده روی آورد. چند سال بعد طی تبلیغ رادیو و تلویزیون برای استخدام خواننده راهی آنجا می‌شود و پس از گذراندن مراحلی مورد تایید داوران قرار می‌گیرد و در بین شانزده – هفده نفر دیگری كه در این مسابقه قبول شده بودند جای می‌گیرد. دو سال در آنجا می‌ماند و در طول این دو سال آموزش موسیقی هم می‌بیند. بعد از آن به خدمت سربازی می‌رود رفت و در خدمت نیز جزء خوانندگان باشگاه افسران می‌شود تا در كاخ جوانان برنامه اجرا كنند و این گونه از طرف كاخ جوانان رضاییه به تمام كاخ های جوانان سرتاسر ایران سفر كرده است. پس از اتمام سربازی با دختری به نام شادی ازدواج می‌كند كه یك پسر هم به نام احمدرضا از او دارد كه در ایران زندگی می‌كند. همسر اولش به علت اشتباهی زدن آمپول كزاز می‌میرد و چند روز بعد مادرش هم فوت می‌كند تا این گونه دو خاطره ی بد در ذهن حبیب نقش ببندد.

حبیب در سال 1356 اولین آلبومش را با عنوان "مرد تنهای شب" روانه بازار می‌كند. مرد تنهای شب آلبومی بود كه بیشتر كارهایش ازجمله شعر، آهنگ و تنظیمات حاصل کار حبیب بود. همین آلبوم او را به شهرت رساند و برایش محبوبیت زیادی بین مردم به دست آورد. او بیشتر آهنگ های این آلبوم را برای مادر و همسرش خواند؛ قطعاتی چون "شهلای من" و "نگاهم"، "مادر" یا "خرس كوكی (ببار ای برف)". سپس با زن دیگری به نام ناهید ازدواج كرد كه پسرش محمد حاصل ازدواج آنهاست.

حبیب علاوه بر خوانندگی آهنگسازی و ترانه سرایی هم می‌کند. در نوازندگی گیتار هم متبحر است و از معدود خوانندگانیست كه در كارهایش از گیتار دوازده سیم استفاده می‌كند.
آلبوم‌های مختلفی از او منتشر شده؛دو آلبوم اول او با نام های مرد تنهای شب و سلام همسایه كه قبل از انقلاب منتشر شدند ریتمی آرام داشتند و بیشتر آهنگ های آن غمگین بودند. از سال 1360 به بعد كه حبیب به لس آنجلس رفت سه آلبوم به نام‌های آفتاب مهتاب، خورشید خانوم، آخه عزیزم چی میشه و همراز را منتشر کرد. بعد از آن او آلبوم‌های صفر، بزن باران، كویر باور، خداوندا و خانه كوچك را منتشر كرد و در دو آلبوم بعدی خود پسرش را هم به عرصه خوانندگی وارد کرد كه در آنها -"جوونی" و "خودشه" - بیشتر ریتم تند و امروزی مورد استفاده واقع شده بود. آخرین آلبومش "ایران بانو" است كه در آن همه جور سبکی وجود دارد. ضمنا او سال گذشته کتابی هم منتشر کرد که در آن تمامی اشعارش چاپ شده بود.
حبیب که در کارهایش گاه مواضع اجتماعی را هم دنبال می‌کند، در مصاحبه‌ای که سال گذشته داشته دیدگاهش را اینطور بیان می‌کند:"مسجد باید باشد اما مشروبخواری هم باشد. باید مردم آزاد باشند که حرفشان را بزنند. ایران تنها جایگاه آخوندها نیست. در ایران جوان‌ها هستند که دارند این مملکت را می‌گردانند. یک مغزهایی هستند که اصلا استثنایی هستند. متأسفانه بعضی‌هایشان می‌زنند بیرون. ولی وطن‌پرست هم زیاد داریم. نمونه‌اش همین ماهواره که فرستادند فضا."

وقتی همه خوابیم
ماجرای آمدن حبیب به ایران و درخواست مجوز و آلبوم و کنسرت و باقی جریانات از وبلاگ رضا رشید پور، مجری جنجالی تلویزیون شروع شد. او که مدتی است هیچ فعالیت رسانه‌ای ندارد و در وبلاگش هراز گاهی اخبار پشت پرده می‌نویسد در وبلاگش نوشت: "حبیب محبیان، خواننده اهل لسآنجلس قصد دارد در ایران کنسرت برگزار کند. این خواننده لس‌آنجلسی که از حدود شش ماه قبل به ایران بازگشته شاید به زودی در ایران کنسرت برگزار کند. او از ریشه‌ها حرف می‌زند و از تمام دلتنگی‌هایش در آمریکا. خیلی‌ها به او کمک کرده‌اند تا مسیر ادامه کارش در داخل کشور هموار شود. این بار که او را دیدم خبرهای خوبی داشت . ظاهرا به زودی مجوز رسمی برای اجرای کنسرت با صدای حبیب صادر خواهد شد." در همان پست وبلاگی بود که رشیدپورحضور محمد در ایران را هم ذکر کرد و تا اینجا جلو رفت که حتی شاید در کنسرت پدر با او همراه شود.
همین نوشته وبلاگی که بعدها همراه با عکسی از رشیدپور و حبیب شد آغاز ماجرای رسانه‌ای حضور این خواننده لس آنجلسی در تهران بود.

حبیب و شایعه نامه به یک شخص
حبيب در حالی که مشغول آماده كردن آلبوم موسيقي خود درتهران بود شایعه شده به یک شخص نامه نوشت. او در نامه خود كه به نظر مي‌رسد دليل اصلي مساعدت براي حضورش در تهران بود، گفت: "اينجانب تاكنون در آهنگ هاي خود هيچگاه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران چيزي نخوانده ام . خواهشمندم به دليل وضعيت جسماني من، با بازگشتم به ايران موافقت فرماييد زيرا من از يك بيماري صعب العلاج(سرطان) رنج مي برم."!

حبیب و رحیم مشایی
در اینکه از سال گذشته چهره متفاوتی از اسفندیار رحیم مشایی درایران ارائه شده است شکی نیست؛ چهره‌ای علاقمند به هنر و هنرمندان. از لطفش به هدیه تهرانی گرفته تا دیدار اخیرش با حبیب. شاید اولین روزی که پارسا نیوز گزارش دیدار این دو را منتشر کرد باورش سخت می‌نمود و بیشتر شبیه شایعه بود اما بعد تر و با انتشار اخبار دیگر درباره ماجرای حضور حبیب در تهران این ماجرا هم تائید شد. واقعیت این بود که مشایی در دیدار خود با حبیب مطالبی را در خصوص مسایل هنری و فرهنگی مطرح كرده بود. ضمن اینکه به جز این دو چند تن دیگر از فعالان عرصه موسیقی نیز در این دیدار خصوصی حضور داشتند. جالب اینجاست که اوایل بهمن ماه سال گذشته وقتی در برخی سایتها خبر ملاقات رئیس دفتر رئیس جمهور با یکی از خوانندگان لس آنجلسی منتشر شد از طرف هیچ مسئولی تایید و یا تکذیب نشد تا اینکه خبرهای کامل‌تری از این دیدار منتشر شد. گفته می شود در این دیدارها رایزنی هایی در خصوص مسائل هنری میان این خواننده لس آنجلسی و این مقام دولتی صورت گرفته و حتی گفته شده در صورت موافقت مقامات، این هنرمند می‌تواند در تهران کنسرت دهد.

حبیب و وزارت ارشاد
شاید نمی‌شد به یک نوشته وبلاگی و خبر تابناک آنقدرها استناد کرد و اصلا این ماجرا را باور کرد که یکی که هنوز کلیپ‌هایش از شبکه‌های ماهواره‌ای لس آنجلسی در حال پخش است در همین تهران خودمان به سر می‌برد و درخواست مجوز هم داده اما وقتی که رییس دفتر موسیقی ارشاد در این باره توضیحاتش را ارائه داد همه چیز رنگ و بوی جدی و رسمی پیدا کرد. "علی ترابی" اعلام کرد که مدتی قبل ایشان برای انتشار یك آلبوم موسیقی در داخل كشور درخواستی برای دفتر موسیقی ارشاد نوشته‌اند، اما صحبتی از برگزاری كنسرت در داخل كشور نبوده است. برای اعطای مجوز به این آلبوم نیز همچون آلبوم‌های دیگر و براساس برنامه اداری؛ مطابق ضوابط عمل خواهیم كرد و درخواست ایشان درحال بررسی است.

جالب اینجاست که ترابی کلا حضور حبیب در لس انجلس را طی این سال‌ها ظاهرا ندیده گرفته و در پاسخ به این سوال كه علاوه بر ضوابط معمول اعطای مجوز، در این بررسی چه موارد دیگری مورد توجه دفتر موسیقی برای اعطای مجوز است، گفت:" دفتر موسیقی در زمان اعطای مجوز به آلبوم‌ها مشخصا موسیقی و شعر آثار را بررسی می‌كند. البته درخصوص صلاحیت‌ افراد نیز از مراجع ذیصلاح نیز استعلام خواهد كرد. بررسی این آلبوم نیز در چارچوب‌های قانونی دفتر موسیقی انجام می‌شود و روال متفاوتی نخواهد داشت."

حبیب این روزها در ایران چه می‌کند؟
این سوال را می‌شود یک کلمه‌ای جواب داد و گفت:"زندگی"! اما جزئی‌ترش را که بخواهید باید بگوئیم طی چندماهه گذشته حبیب به همراه همسر و فرزندش در تهران خانه گرفته و زندگی می‌کند. ماه‌های اول حضورش در ایران را بیشتر به دنبال بازپس گرفتن پاسپورت و لپ‌تاپش بوده که در بدو ورودش به فرودگاه ایران ضبط شده بود.

حبیب تصمیم قطعی‌اش را برای زندگی در ایران گرفته و امیدوار است که نه تنها به خودش بلکه به پسرش هم مجوز انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت داده شود. او طی مدت اقامتش در ایران کلیپ‌هایی را ضبط کرده که یکی از این کلیپ‌ها سر مزار مادرش در بهشت زهرای تهران گرفته شده است. همه کادر کارگردانی و فنی این آلبوم از جوان‌ترهای این کار هستند و اکثرا از میان افراد فعال در شبکه ماهواره‌ای ایران میوزیک. هیچکدام این افراد از جمله آدم‌های معتبر و معروف کارگردانی نیستند. به جز این، او در چند جای دیگر ایران هم حبیب کلیپ‌هایی را ضبط کرده است.
همیشه و در تمام اوقات یکی از افراد بانفوذ همراه اوست و گفته می‌شود که تمامی مسیر حضور و فعالیتش در ایران با راهنمایی افراد با نفوذ است

حبیب و شایعات
گفته می‌شود حبیب دچار این توهم است که برای اولین کنسرتش اگر 10 شب هم در استادیوم آزادی برنامه بگذارد باز کم است! گفته می‌شود که جو حبیب را گرفته و تصور می‌کند هیچ خبری تکان‌دهنده‌تر از حضور او در ایران نیست.

گفته می‌شود که حبیب با پاسپورتی خاص از ایران خارج شده و طی همه این سالها او با برخی نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در ایران همکاری داشته است و حالا هم یک سالی است که از لس آنجلس دیپورت شده است.

گفته می‌شود در یک میهمانی درخواست اجرای قطعه از جبیب شده است و او درخواست 60 میلیون می‌کند. همچنین یکی از مجله‌های داخلی (ز-ا) تصمیم به انتشار عکس او روی جلدش می‌گیرد که حبیب درخواست 120 میلیون تومان می‌کند!

گفته می‌شود شاید در ابتدا به او مجوز کنسرت داده نشود اما در جشن‌ها و مراسم کوچک‌تر به او اجازه خواندن قطعه بدهند.

گفته می‌شود او خودش هم خیلی امیدوار نیست که به محمد پسرش هم مجوز آلبوم یا کنسرت داده شود.

حبیب و پیامدهای احتمالی گرفتن مجوز
طبق یک قانون ننوشته حضور برخی از خوانندگان لس آنجلسی در ایران ممنوعیتی ندارد به شرط اینکه فعالیتی نداشته باشند. اما حالا اینکه حبیب یا بیژن درخواست مجوز می‌دهند یا دلشان خواسته که در ایران فعالیت کنند بحثی است جدا.

پیامدهای احتمالی گرفتن مجوز حبیب را شاید بشود به دو قسمت تقسیم کرد، یکی مواجهه مردم با این ماجرا و دیگری اهالی موسیقی. حبیب خواننده کم طرفداری نیست و مردم هم بدشان نمی‌آید که به کنسرت او بروند شاید همین یک جمله به دور از انواع و اقسام سوال‌هایی که درباره چرایی حضور حبیب در ایران از سوی مردم مطرح می‌شود برای برخورد مردم و طرفداران حبیب در ایران کافی باشد.

اما مهم‌ترین پیامدی که می‌تواند اخذ مجوز کنسرت یا آلبوم حبیب در ایران در میان اهالی موسیقی داشته باشد، سردرگمی فعالان موسیقی پاپ است. وقتی که بسیاری از فعالین موسیقی پاپ ایران که از شروع فعالیتشان در ایران تا به امروز همه مجوزها را گرفته و دست به عصا راه رفته‌اند تا نکند اتفاق ویژه‌ای در کارنامه هنری‌شان بیفتد و پرونده‌ای برایشان ساخته شود ببینند که به راحتی خواننده‌ای از آن سر دنیا با دیدگاه‌ها و فعالیت‌های خاص موسیقی لس‌آنجلس به ایران می‌آید و مجوز می‌گیرد، سردرگمی کمترین اتفاقی است که می‌افتد.
نکته دیگر اینکه کم نیستند خوانندگان، ترانه سرایان و کلیپ سازان داخلی که به دلیل همکاری هرچند مختصر با شبکه‌های ماهواره‌ای کلا ممنوع‌الفعالیت یا ممنوع‌القلم شده ‌اند. مهدى مقدم به خاطر ارائه چند كليپ به همان شبكه‏هايى كه حبيب و امثال حبيب ادامه حيات هنرى خود را مديون آنها هستند، سه سال است با منع قانونى براى ادامه فعاليت در موسيقى مواجه شده است و دو سال پيش تعدادى كليپ‏ساز كه در آثارشان مرتكب تخلفاتى شده بودند، مدتى بازداشت شدند. تعداد خواننده‏هايى كه به خاطر اجراى چند قطعه بدون مجوز، ماه‏هاست نمى‏توانند براى آثارشان مجوز بگيرند و به جمع خواننده‏هاى رسمى بپيوندند، غيرقابل شمارش است و ترديدى نيست كه بسيارى از اين خواننده‏ها استعداد و خلاقيت بسيارى دارند و فقط به خاطر آن كه در قسمتى از فعاليت خود به بيراهه رفته‏اند، دچار مشكل شده‏اند.

افسردگی ناشی از سردرگمی هم از دیگر پیامدهای احتمالی این ماجراست. اینکه شما عمری را صرف مجوز گرفتن و چشم گفتن به انواع و اقسام سیاست‌های وزارت ارشاد کرده‌اید و حالا یکی هیچکدام از این کارها را نکرده، عمری را در لس آنجلس گذرانده و حالا دلش خواسته که به این سیاست‌ها تن بدهد.

منبع: جهان نیوز


 | 

نظرات کاربران

 | 
سبحان مرادی
كامكار: موسيقي فاخر پاپ در اذهان عمومي جايگاهي ندارد

كامكار: موسيقي فاخر پاپ در اذهان عمومي جايگاهي ندارد

هوشنگ كامكار در نشست نقد و بررسي آلبوم موسيقي حامي گفت: به لحاظ وجود شبكه‌هاي ماهواره‌اي و خواننده‌هاي غير مجاز، موسيقي فاخر پاپ زياد در اذهان عمومي جايگاهي ندارد.


 در اين مراسم كه با حضور هوشنگ كامكار، حسين‌خاني مديرعامل شركت ايران گام، بابك صحرايي ترانه‌سرا، بابك زرين ترانه سرا، عليرضا ميرآقا نوازنده پركاشن و ترومپت و حميد حامي در فرهنگسراي ابن سينا برگزار شد، ابتدا حسين خاني گفت: شركت ايران گام فعالترين شركتي است كه در زمينه موسيقي كار مي‌كند اما متاسفانه عدم وجود قانون كپي رايت باعث شده نتوانيم كاري انجام دهيم.
وي در خصوص آلبوم «آ خدا» افزود: اين اثر محصول 8 سال فعاليت است كه دربرگيرنده موسيقي تيتراژهاي پاياني تله‌فيلم‌ها،تئاتر و فيلم‌هاي سينمايي با صداي حامي است.
در ادامه اين برنامه هوشنگ كامكار آهنگساز گفت: من از طريق اينترنت از اين جلسه با خبر شدم و از آنجايي كه منزل ما نزديك اين فرهنگسراست براي اولين بار در مراسم نقد آلبوم پاپ حضور يافتم.
وي افزود: متاسفانه موسيقي فاخر پاپ بواسطه شبكه‌هاي ماهواره‌اي و نيز خواننده‌هاي غيرمجاز زياد در اذهان عمومي جايگاهي ندارد.همچنين نبود قانون كپي رايت به هنرمند، شركت‌هاي موسيقي و خود اثر ضربه مي‌زند.
اين آهنگساز در پايان صحبت‌هاي خود اظهار داشت: خوشحال مي‌شوم با حامي در زمينه كارهاي اركسترال همكاري كنم.
به گزارش فارس،‌ در ادامه اين مراسم بابك صحرايي ترانه‌سرا گفت: حامي از جمله خواننده‌هايي است كه موسيقي را مي‌فهمد، تلفيق شعر و موسيقي را با هم مي‌داند و بحث موزيك و هارمونيك بودن موسيقي را درك مي‌كند و آن حس ترانه در كلامش ديده مي‌شود.
وي افزود: به جرأت مي‌توانم بگويم ما 10 خواننده قوي در ايران داريم كه حامي يكي از آنهاست كه مي‌تواند به‌خوبي ترانه‌ها را اجرا كند.
«بابك زرين» آهنگساز چند قطعه از اين آلبوم نيز افزود: حامي يكي از خواننده‌هايي است كه هميشه دوست داشتم ملودي‌هاي مرا بخواند.
اميراصلاني ديگر آهنگساز اين كار گفت: نگاه من به اين اثر بسيار انتقادي است زيرا حامي مي‌توانست مرا بيشتر دراين آلبوم راضي كند. او به نظر من يكي از بهترين خواننده‌هايي است كه صداي قوي دارد ولي آن طور كه مخاطب را بايد راضي كند، در اين اثر عمل نكرده است.
وي در خاتمه خاطرنشان كرد: من حتي به طرح روي جلد اين آلبوم و اسم آن نيز انتقاد دارم چرا كه اسم «آخدا» زياد با مخاطب ارتباط برقرار نمي‌كند.
آلبوم موسيقي «آ خدا» ارديبهشت‌ماه توسط شركت ايران گام در بازار موسيقي منتشر شد.


 


لينك خبر:


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904080849

 | 

نظرات کاربران

 | 
سبحان مرادی
آلبوم13 محسن چاوشی

آلبوم13 محسن چاوشی

 

محسن چاوشی:گفتنش مثل هفت شیرین نیست اما آنچه بر من گذشت سیزده بود

 

محسن چاوشی در گفت و گویی که از طرف وب سایت هواداران خود به انتشار رسید گفت: همیشه سعی کرده ام بیشتر از آنکه حرف بزنم تلاش کنم و موسیقی ام به جای زبانم  با شما سخن بگوید. ولی امروز می خواهم اندکی حرف بزنم و بگویم که هر تلاشی کردم به عشق شما بود . شمایی که در هیچ برهه از زمان مرا تنها نگذاشتید و همیشه حامی و پشتیبان من بوده اید. در سالهایی که گذشت تلخی کشیدم و تلخ خواندم ، عاشق شدم و عاشقانه خواندم ولی هرگز بیهوده نخواندم . چون به احساس شما ایمان داشتم و احترام گذاشتم .  چه غرض ورزی هایی که نشد و چه روزهایی که نگذشت. روزهایی که هر لحظه اش عمری بود. به کرَات از سوی رسانه ها و مطبوعات مورد حمله قرار گرفتم که خوب می دانم هر تحفه ای به دست من رسید از غریبه نبود و دوست دارم دوستانی را که با همین دوستیشان یادم دادند که محکم تر باشم و چه مهربانانی که همیشه یارم بودند و تنهایم نگذاشتند و در نهایت شما که تنها امید من بودید. شبهایم به تاریکی مطلق رسید ولی فهمیدم تاریک ترین نقطه شب قبل از طلوع خورشید است و روشنایی باز هم به دنیای من باز خواهد گشت ولی خوب و بد تلخ و شیرین هر چه بود گذشت تا به امروز رسیدیم.

واما سیزده 

گفتنش مثل هفت شیرین نیست اما آنچه بر من گذشت سیزده بود. تاکنون هر آنچه ساخته ام و خوانده ام عاشقانه های امروز بود ولی اینبار فرصتی دست داد تا به سراغ عاشقانه های دیروز بروم که این سیزده تمامی ندارد. تمام تلاشم را کردم تا لذت ببرید و سیزده نباشید.

محسن چاوشی /89.04.10/1:21

 

 

منبع : اخبار موسیقی ایران

 | 

نظرات کاربران

 | 
سبحان مرادی
شرایط وزارت ارشاد برای ورود خوانندگان لس آنجلسی

شرایط وزارت ارشاد برای ورود خوانندگان لس آنجلسی

 

روز چهارشنبه هفته گذشته روزنامه تهران امروز در گفتگویی با دکتر سید محمد حسینی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نظر وی در مورد ورود خوانندگان لس آنجلسی به کشور و شرایط فعالیت آنها را جویا شد که در ادامه این گفتگو را خواهید خواند .


چندی است که تعدادی از خوانندگان زمان ر‍ژیم گذشته در کشور حضور یافتند. آیا اطلاع دارید و واکنش شما به این حضور چیست؟

به هرحال این رفت و آمدها روال خود را دارد. آنهایی که مسئله خاصی نداشته باشند می‌توانند درخواست دهند و به کشور بازگردند اما باید به‌صورت موردی این موارد را بررسی کرد و امکان بررسی کلی در مورد ورود آنها وجود ندارد.

پس راه ورود خوانندگان زمان طاغوت به کشور باز است؟

کسانی که سوابق نامناسبی نداشته اند، احتمالا مشکلی برای ورود به ایران ندارند اما آنهایی که دارای جرم هستند نباید توقع بازگشت به ایران را داشته باشند.

چه اقداماتی از سوی ایران جرم تلقی می‌شود که شاید مانع ورود برخی خوانندگان به کشور شود؟ خوانندگی در کشورهای دیگر جرم است؟

موارد زیاد است و به عنوان نمونه برخی از آنها در رژیم صهیونیستی حضور یافتند و کنسرت اجرا کردند و انتظار دارند هر وقت خواستند به کشور بازگردند. باید بدانید کسانی که با رژیم صهیونیستی مراوده دارند و در کشتار مردم بیگناه فلسطین نفش داشتند و همکاری کردند نباید توقع داشته باشند که در ایران برای آنها فرش قرمز پهن کنند تا بازگردند.

و سایرین چه حکمی برای ورود به کشور دارند؟

کسانی که مسئله خاصی در گذشته نداشتند میتوانند مانند هر شهروند ایرانی به وطن بازگردند. ما ایرانیان زیادی در خارج کشور داریم که ورودشان به ایران آزاد است و با مانعی روبه‌رو نمی‌شوند. دستگاه‌های امنیتی وظیفه بررسی آنها را دارند.

یعنی خوانندگانی که به کشور بازمی‌گردند، اجازه برگزاری کنسرت را خواهند داشت؟

اینها می‌توانند موردی بیایند و درخواست بدهند تا سوابق و موضع گیری‌های آنها بررسی شود.

پس فردی مانند حبیب که اکنون در ایران است، می‌تواند درخواست مجوز دهد؟

اینها تک تک به ایران می‌آیند و هر کدام پرونده جداگانه دارند و پس از بررسی این پرونده‌ها می توان در مورد آنها تصمیم‌گیری کرد.

 

منبع:http://music2002.persianblog.ir

 | 

نظرات کاربران

 | 
سبحان مرادی
یادت نره

یادت نره

 

یادت نره وقتی میری

در و ببندی پشت سر

دیگه به فکر من نباش

برو مثه یه رهگذر

 

وقتی میری دفتر من

خالی میشه از خاطره

ورق ورق دفتر من

میریزه پشت پنجره

 

ترانه تکراری میشه

وقتی دلم خالی میشه

بازم میگم ورق ورق

دلت عجب حالی میشه

 

صدات و از یاد میبرم

وقتی می پرسیدی برم

هیچ وقت پشیمون نمیشم

که از چشات بی خبرم

 

شاید یه روزی باز دلم

بهونه گیر تو بشه

با این همه بازم برو

برو واسه ی همیشه

 

یادت نره وقتی میری

در و ببندی پشت سر

دیگه به فکر من نباش

برو مثه یه رهگذر

 

سبحان مرادی

 | 

نظرات کاربران

 | 
زينب طایی (بيتا)
فردای ویروون....

فردای ویروون....

همیشه وقت بی پشت و پناهیم

تو با بی رحمی از من خسته بودی

تو انگار عهد دوری از چشام و

ازون روزای اول بسته بودی ...

تو تو غم باد تلخ نا امیدی

به دیواره وجودم تکیه دادی

واسه تقدیر از احساس پاکم

به من تندیس تلخ گریه دادی

تو با بی اعتنایی ها عجینی

مث پاییز با برگای بی جون

فقط از تو همین موند یادگاری

یه دنیا حسرت و ...فردای ویروون....

بیتا(زینب طایی)

 | 

نظرات کاربران

 | 
غلامرضا رضایی اصل
گریه ی شمع

گریه ی شمع

بوسه نزن به عكسِ من

جاي لبات مونده بـه جا

از بس عزيزي واسه من

 كه  دادمت دسِ  خـدا

 

بوسه نزن با بوسه هات

 اشكِ منم جاري ميشـه

ميشكنه شيشه ي  دلم

 پشتم  با غصه تا ميشـه

 

اگـه   نخواستم  بمونم

 تـو  دنياي  شيرين  تـو

حيفم اومد پام بموني

مث يه شمع مي سوزي تو

 

بـي تـو ميـدونستـم روزام

 سيـاهيِ شبا ميشـه

چمـدونا شـو  شاديام

 بستـه  ازم  جـدا ميشـه

 

با  رفتنم از  پيش  تـو

 غـم  تـو  نگاهم  باقيـه

قطره ي اشك چشمونم

 شـده تو شعـرام قافيـه

 

بسه ديگـه بوسـه نـزن

 كــه مهر تـو ستودنيس

كه ماه آسمـون بـَرام

 بـه گَـرد پاهـاي تـو نيس

 

گريه نكـن اشـكِ چشـات

آب شـدن تـن مــنِِ ‍‍‍

بميـرم و هيـچ نبينـم

 شادي ازت  رخت ميكـنِ

 

 غلام رضا رضایی اصل

 | 

نظرات کاربران

 | 
سبحان مرادی
یه دنیا حرف دارم ولی...

یه دنیا حرف دارم ولی...

 

سلام به همه ی دوستان عزیز تقریبا یک ساله که ترانه سرایی رو شروع کردم و حاصل این یک سال کار رو در قالب یک کتاب PDF گرداوری کردم و تقدیمش میکنم به شما

 

کسانی که مایل هستن لینک دانلود این کتاب رو تو وبشون بذارن از نظر من مشکلی نداره.

 

تمام ترانه های این کتاب رایگان واگذار میشه فقط قبل از استفاده از ترانه های این کتاب لطفا با من هماهنگ کنن تا مشکلی پیش نیاد.

 

از همتون ممنونم که تو این یک سال همراهم بوید.

 

لینک دانلود

حجم 878k

 | 

نظرات کاربران

 |